Îmbunătățirea calității metodologiilor de predare și învățare
- vizualizări: 264
În data de 27 februarie curent, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” a găzduit un atelier de lucru desfășurat în cadrul Proiectului „Introducerea învățării bazate pe probleme în Moldova: Pentru sporirea competitivității studenților și a posibilităților de angajare a acestora” (PBLMD). Această activitate a avut drept scop perfecționarea personalului academic și a celui din managementul universitar în domeniul metodologiei și al metodelor moderne de predare-învățare: învățarea bazată pe probleme (PBL) și învățarea bazată pe cercetare (EBL).
Coordonatorul proiectului Problem Based Learning (PBL) Romeo Țurcan, profesor la Universitatea Aalborg din Danemarca, şi colegul său Michael Fast au discutat despre metodele și filosofia de învățare activă de tip PBL, centrată pe student și pentru student. „Scopul acestui workshop este de a pregăti studenții pentru mobilitate, de a le arăta cum se integrează metodologia și design-ul cercetării pe învățarea în Problem Based Learning. Prin activitatea care se va desfășura în echipe, ne dorim ca studenții să se integreze, să negocieze și să înțeleagă necesitatea unui portofoliu personal bogat de cunoștințe pe diferite domenii și probleme”, a menţionat profesorul Țurcan.
Georgiana Ruti, studentă în anul III la specialitatea Medicină preventivă, a declarat că sarcina a fost una foarte interesantă, identificarea unei probleme și analizarea impactului acesteia în societate. „Această activitate a mobilizat echipa noastră și fiecare a venit cu idei și propuneri, fiind un schimb de cunoștințe între studenți. La final am realizat o listă de cauze și soluții pentru a soluționa problema inițial propusă. Consider că PBL este o metodă foarte bună pentru a ne dezvolta și pentru a cerceta în profunzime probleme ce apar în domeniul nostru de studiu, cum ar fi medicina preventivă”, a spus studenta.
„Cunoștințele pe care le acumulăm în baza acestei metode sunt mult mai ample și mai diversificate decât cunoștințele pe care le acumulăm la prelegeri. Dacă la prelegeri tu doar vii și asculți, metoda PBL te lasă ca tu singur să analizezi subiectul și să-ți dezvolți cunoștințele, și chiar să faci un schimb de cunoștințe între colegi”, ne-a spus Mihaela Jaloba, studentă în anul III la aceeași specialitate.
La atelier au participat atât cadre didactice și studenți din cadrul instituției noastre, cât și de la Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți și de la Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul.
PBLMD este un proiect național de consolidare a capacităților cognitive și de instruire, care are ca scop îmbunătățirea calității metodologiilor de predare-învățare și a programelor de învățământ superior din Republica Moldova și, în același timp, sporirea relevanței acestora pentru piața forței de muncă și a grupurilor dezavantajate din societate.
[nggallery id=739]
Preluarea informației de pe site-ul USMF „Nicolae Testemițanu” poate fi efectuată doar cu indicarea obligatorie a sursei și a linkului direct accesat pe www.usmf.md.
Comentarii