Problem Based Learning - o nouă metodă de predare implementată la USMF „Nicolae Testemițanu”
- vizualizări: 166
În data de 29 noiembrie curent, în incinta Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” s-a desfășurat un seminar cu scopul de a iniția studenții de la specialitatea Medicină preventivă în metoda de predare Problem Based Learning (PBL) și de a spori posibilitățile de angajare ale acestora.
La atelier au participat atât studenții din anul III, specialitatea Medicină preventivă, cât și formatorii responsabili de cursul Neuroștiințe.
Mediciniștii au lucrat în echipe și s-au axat pe formularea întrebărilor și a problemelor pentru proiectul de semestru. În același timp, participanții au scris propunerile de proiecte în două etape și și-au prezentat ideile în fața colegilor și formatorilor săi.
Octavian Antohi, student în anul III, a subliniat că această metodă de predare are cu adevărat dreptul la viață, deoarece ea permite studentului să vadă problema în ansamblu începând de la cauză, efect și până la metode de soluționare.
„A fost destul de greu să ne decidem ce problemă să alegem, astfel încât să venim și cu niște concluzii pe măsură, și să fim pregătiți să răspundem la întrebările auditoriului. Totuși, cred că ne-am descurcat bine și am avut un final de succes”, a spus medicinista Alina Badrajan.
Profesorul Romeo Țurcanu de la Universitatea din Aalborg, Danemarca, coordonatorul proiectului PBL, a menționat că mediciniștii s-au descurcat foarte bine la această sarcină, au identificat problemele din domeniul lor de activitate, venind cu definiții clare, date statistice și chiar au încercat să dea recomandări pentru ameliorarea acestora.
Menționăm că în data de 21 noiembrie a avut loc primul seminar de deschidere a proiectului, unde participanții și-au ales studiul de caz la următoarele subiecte: Identificarea problemelor sanitare în cadrul spațiilor publice; Traficul de ființe umane - o realitate sinistră a secolului XXI; Maladia oncologică și tuberculoza ca maladii socio-medicale ș.a.
PBL este un proiect de consolidare a activităților finanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului „Erasmus+”. Proiectul are scopul de a îmbunătăți calitatea metodologiei de predare și de învățare, precum și calitatea programelor de învățământ superior din Republica Moldova, prin creșterea relevanței acestora pentru piața forței de muncă și a grupurilor dezavantajate. Proiectul presupune și o componentă de mobilitate prin care studenții și cadrele didactice din Republica Moldova pot efectua deplasări în scop de formare și studii.
Șase universități din Republica Moldova beneficiază de seminariile PBL. În cazul USMF „Nicolae Testemițanu”, acest program este implementat la moment în cadrul Facultății de Medicină nr. 1, specialitatea Medicină preventivă. Astfel, prin introducerea de noi metodologii de predare și de învățare, proiectul își propune să contribuie la schimbarea culturii pedagogice existente și a abordărilor centrate pe profesor, concentrându-se pe transmiterea cunoștințelor de la profesor către studenți. Întrucât PBL este metoda de învățare centrată pe student, care-i încurajează să lucreze în mod independent și constructiv, folosind personalul academic pe post de mentori și supervizori, procesul de învățare este organizat în așa fel, încât studenții să participe activ în identificarea problemelor și răspunsurilor pe cont propriu.
[nggallery id=644]
Preluarea informației de pe site-ul USMF „Nicolae Testemițanu” poate fi efectuată doar cu indicarea obligatorie a sursei și a linkului direct accesat pe www.usmf.md.
Comentarii